HEMMADAG


HEMMADAG

2016-01-18



Tänkvärt



Zzzzzzzzzzzzzz...det är en seeg dag för mig.
Idag är det fix och trixa hemma hos mig,
det innebär att jag ska städa och göra i ordning i lägenheten.
Men jag tar pauser emellanåt och passar på att blogga och läsa bloggar jag följer.

Det är så kallt ute att man verkligen drar sig för att gå ut,
jag klarar inte riktigt kylan och absolut inte när det är såhär kallt dessutom!
Det är skönt att då ha sådana dagar man bara fortfarande glider runt i sina myskläder,
dricker kaffe och lyssnar på riktigt bra musik och pysslar och har sig  =)


Jag håller på att möblera om här hemma och ska ändra i rummen.
Jag ska byta till ett annat sovrum och där tänkte jag att jag ska måla väggarna,
det finns nu en blåmönstrad tapet som jag tänkte måla över med svart färg
men bara på lite mindre en halva tapeten så det ungefär blir som en liknande "svart träpanel" runt.
Jag tror att det kan bli rätt snyggt!
Sedan har jag tänkt att även måla lite möbler som jag kommer att ställa in där
och funderar på även någon snygg himmelsäng samt en huvudgavel till sängen i något enfärgad snyggt tyg.

Ja,det är några projekt!
och jag kommer att dela bilder på min inredning och vad jag målar för möbler och handlar.
Eftersom jag tröttnar snabbt och vill förändra och möblera om ganska ofta
så tror jag att det kan vara kul för er att följa,
då det händer saker och kanske inspirerar er  =)

Men vad som står på min shoppinglista är en riktigt bra systemkamera,
då det på bloggen kommer att vara mest sådana bilder.
Men det kan hända att jag även delar mobil bilder som ett inlägg här,
på vad som hänt t ex under veckan.
Det är ganska kul och jag har sett andra bloggare som gjort så på sina sidor
och tänkte haka på det.
Men främst så ska det vara kvalité på bilderna här och då är det systemkamera som gäller,
tycker jag!
Det blir inte på samma sätt när man t ex fotar inredning med mobilen,
hur bra den än är.

Nej, dags att fortsätta här.
Snart måste jag ta mig ut för att handla mat i kylan ....burrr
tur att affären ligger mittemot och det går på ett kick  
och inget att gnälla över egentligen för jag kommer ju inte att dö precis på den korta sträckan  =)
Ett lyxproblem!


Translate