ATT LISTA LITE FAVORIT VINTER JACKOR


Dunkappa ifrån Lexington


Hallå vänner!

Längesedan jag skrev något härinne.
Jag har en stor längtan efter julafton nu,det ska bli såå mysigt att vara med nära och kära.
I år har vi delat upp oss inom familjen,
vi är ju ganska många så ibland kan det vara "för mycket" men oftast väldigt roligt och mysigt.
Man ska vara tacksam för att man är många!

Men på söndagen så ska jag då fira med mindre än hälften av familjen,på söder om stan.
Och i år har vi kommit överens om att endast handla till de yngre barnen,det är typ då 3-4 stycken i familjen,
och resterande har vi då kommit överens om att göra en secret santa.
att vi har kommit överens om att summan ska ligga på 300 kronor,och vi blir då tilldelade en persons namn som vi ska köpa till,
och sedan ska de då delas ut på julaftonen
(alla julklapparna ska då vara likadana inslagna med tidningspapper och med namnet på personen) 

sedan får vi se hur vi lyckas att hålla tyst om vem som gett vad,
så allt kanske falerar tillsut ha ha

Men här på bloggen kan jag avslöja att jag ska köpa till en underbar tjej,
för det är inte så många som jag ska fira med som läser denna blogg,
och om du S nu läser detta så kommer jag inte avslöja så mycket mera än såhär,
jag får försöka komma ihåg att fota och lägga upp här efteråt.

Men hursomhelst, så blev det ju genast mycket mera tid över,
eftersom det är ju knappt några julklappar att köpa.
Typ tre stycken!
och med det så blir det ju genast mycket mera julklappar att köpa till en själv ha ha

Skämt åsido,men jag ska absolut spana lite när det är rea,
och därför tänkte att då passar denna lista.

Om jag kunde hitta en fin ny vinter jacka på rea,

så vore det toppen!här kan se mina favoriter,
både budget och dyrare plagg.



Diesel dunkappa som är oversized, coccon formad och som två i en, svart matt och  blank metallisk på ena sidan.



Diesel kappa i rak form med trumpet ärmar och skorstenskrage två i en härmed, matt blank på ena sidan ,oversized. 



Oversized fusk pälskappa Diesel.Så perfekt snygg nyans på pälsen.Jag älskar den!



Teddypäls jacka ifrån Custommade.Härliga färger!



Rosa grå budget fusk pälsjacka ifrån HM.



Ganni dunkappa med filt tyg.

Detta är en favorit och något jag har provat,
den finns på Åhlens city,och är såå mysig och skön.

Jag hoppas att jag kan fynda på denna annars satsar jag kanske  på att köpa den ändå.
Den verkar perfekt när det kommer att bli mycket kallare med mycket snö.

Och modellen är som "platt" inte så puffig som dun kan vara samt så har den en hög skön krage.

Har ni tips på fina jackor,så säg gärna!

Ha en fin kväll!


Translate