HALVMÅLAD VÄGG



HALVMÅLAD VÄGG

2016-02-13




Det är lite såhär som jag menar att jag ska göra i mitt sovrum,
att det är en halvmålad vägg som är en stor trend nu 2016.
Dock ska jag då ha den ena halvan mönstrad,
det är småmönstrad blå vit stjärn tapet,
och den andra halvan kommer att vara matt djup svart,
vilket kommer att vara snyggt ihop med just de blå vita men också i kombination med mönstrat.

 Dessa bilder som jag fann på Elle Decoration,
ger kanske mersmak att även måla över det mönstrade.
Jag blev så inspirerad av bilderna att man eventuellt ska ta och gå lite crazy med färgerna,
eller att kanske måla in möbler i samma ton,
att inte ha en rak linje utan att det kan vara lite ojämnt och en bit upp på väggen så att takhöjden blir i fokus.

Jag har dock inte börjat med mitt sovrum ännu,
på grund av en ond rygg,tyvärr.
Men jag tankar inspiration och tills jag blir redo så vet jag vad det ska bli!
Tills dess så smaskar jag praliner och dricker något gott 
och fortsätter leta inspiration  på nätet =)
tipsa mig gärna om ni vet nåt.



Translate